از آنجایی که قسمت بیرونی خودرو بیشترین آسیب را در برابر عوامل جوی متحمل میشود و توسط سایر رانندگان و رهگذران مورد بررسی دقیق قرار میگیرد، در یک کارگاه دیتیلینگ باید به آن توجه ویژهای شود. شوینده یا صابونی که استفاده میشود باید دقیقاً همانی باشد که برای استفاده روی رنگ خودرو طراحی شده است، چه با دست تمیز شود و چه با تجهیزات خودکار.
مرحله بعدی که میتوانید پس از شستشو به رانندگان ارائه دهید، استفاده از خاک رس است. با گذشت زمان، آلایندهها میتوانند روی سطح رنگ بنشینند. پاک کردن این آلودگیها با شستشو به تنهایی دشوار است و به جای اینکه اجازه دهید ته نشین شوند و منجر به خراش شوند، باید خاک رس خمیر مانند را روی تمام سطوح بمالید تا این مواد تحریک کننده را از بین ببرید. مقداری خاک رس در مغازه خود داشته باشید و اگر متوجه شدید که ماشینهای مشتریان پس از شستشو کاملاً صاف نیستند، این خدمات را به آنها ارائه دهید.
اگر از خمیردندان استفاده میکنید، طبیعی است که لایه محافظتی بعدی را نیز ارائه دهید. سه محصول/پیشنهاد بزرگ وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید: ترکیب، پولیش و واکس. هر متخصص حرفهای یا علاقهمند به خودرو میداند که اینها بسیار متفاوت هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. بله، برخی از برندهای مصرفی نسخههای «ترکیبی» (یعنی پولیش و واکس دو در یک) را بازاریابی میکنند که ممکن است برای استفادههای معمولی مناسب باشد، اما هر کارگاه بزرگ دیتیلینگ و تمیزکاری باید سه پیشنهاد متمایز داشته باشد تا بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهد. اگر به یادآوری نیاز دارید، در اینجا به تفکیک آمده است:
مرکب ، خشنترین محصول از بین این سه محصول است و برای از بین بردن خط و خش و رد چرخش استفاده میشود. منظور از «سختترین»، این است که مقداری از روییترین لایه رنگ یا پوشش شفاف را نیز از بین میبرد تا خط و خشها از بین بروند.
پولیش، رنگ را تغذیه میکند و چربیهای پاکشده در حین شستشو یا توسط عناصر طبیعی را بازیابی میکند. اگر از ترکیبی روی وسیله نقلیه مشتری استفاده میکنید، بهتر است پس از آن از پولیش نیز استفاده کنید.
واکس آخرین مرحله است و به عنوان یک لایه محافظ روی رنگ تازه جلا داده شده عمل میکند.
برخی از این محصولات به صورت اسپری، مایع و خمیر موجود هستند. به طور کلی، هر چه محلولی که انتخاب میکنید چسبناکتر باشد، محافظت و اثربخشی بیشتری خواهد داشت. واکسهای اسپری که برای مصرفکنندگانی که خودشان میتوانند (DIY) انجام دهند به بازار عرضه میشوند، کارآمد و آسان برای استفاده برای همه هستند، اما نتایج مشابهی با واکسهای خمیری که با دقت و اراده حرفهای اعمال میشوند، ارائه نمیدهند.
اگر یک فروشگاه لوازم تزئینی دارید و میخواهید «کارهای اصلی» را به مشتریان خود ارائه دهید، چند گزینه موجود داشته باشید و پیشنهادهای متنوعی برای ترکیب/واکس/پولیش با قیمتهای مختلف ارائه دهید. همچنین باید در هر مرحله از انواع مختلف پارچههای دستی/پدهای اوربیتال استفاده کنید: یک پارچه زبرتر، مانند پارچه حولهای یا حتی پشمی، با ترکیباتی برای از بین بردن خط و خش استفاده میشود؛ یک پارچه نرم میکروفایبر یا پد فومی برای مراحل واکس و پولیش عالی است. پدها و پارچهها را در اندازهها و جنسهای مختلف به صورت عمده از تامینکننده عمدهفروشی خود خریداری کنید. تمیز کردن و استفاده مجدد از آنها امکانپذیر است، اما اگر حجم بالایی از مشتریان داشته باشید، به سرعت از آنها استفاده خواهید کرد.
ترکیبات، پولیشها و واکسها را میتوان به صورت دستی یا با کمک دستگاه دوکاره یا چرخشی روی وسایل نقلیه اعمال کرد. مگر اینکه مشتری از شما خواسته باشد که یک ماشین قدیمی یا کلاسیک را با دقت و با دست دیتیلینگ کنید، در غیر این صورت احتمالاً برای اکثر کارها به دستگاه دوم روی خواهید آورد. این دستگاهها به دیتیلینگکارها اجازه میدهند کار را با کارایی بیشتری انجام دهند، هزینهها را کاهش دهند و به شما امکان دهند مشتریان بیشتری را ببینید. با این حال، اگر در استفاده از یکی از این ابزارها تجربه نداشته باشید، میتوانید آسیب زیادی به نمای بیرونی خودرو وارد کنید. تجمع گرما دشمن است. دو قانون کلی عبارتند از: سرعت پد را در کمترین حد ممکن برای انجام کار نگه دارید و هرگز حرکت پد را در امتداد سطح خودرو متوقف نکنید.
اگر شما و کارکنانتان به تواناییهای خود در کار با یکی از این ابزارها اعتماد به نفس کمتری دارید، تمرین، شما را به کمال میرساند. تمرین روی چکش قدیمی یکی از کارمندان (البته با اجازه) یا روی یک صفحه فلزی از یک قراضهفروشی را در نظر بگیرید. این تمرین به شما کمک میکند تا قبل از کار روی وسایل نقلیه مشتریان خود، میزان فشار لازم را اعمال کنید.