یکی از نقاط قوت فروش هر بخش خودروهای برقی، عملکرد بیصدا و راحت سیستم انتقال قدرت تمام الکتریکی است. با این حال، خودروساز کره جنوبی، هیوندای (و همچنین برند کمی کوچکتر کیا) گزینههای راحتی بیشتری را در زمان شارژ در ایستگاههای شارژ محلی ارائه میدهد و ویژگی صندلی راحتی Relaxation Comfort را ارائه میدهد. در کل، این یک ویژگی خوب است و به نظر ما، این ویژگی باید از جنرال موتورز نیز در دسترس باشد.
صندلیهای راحتی «Relaxation Comfort» که در برخی از خودروهای هیوندای و کیا و همچنین برخی مدلهای جنسیس موجود است، با تنظیم در بهترین حالت ممکن در هنگام پارک، تجربهای آرامشبخش را فراهم میکنند. با فعال بودن این سیستم، صندلیهای جلو میتوانند تقریباً به طور کامل به سمت عقب خم شوند و برای راحتی بیشتر، به یک زیرپایی برقی مجهز میشوند. این سیستم، موقعیتی دنج و تقریباً افقی شبیه به صندلی دندانپزشکی را فراهم میکند که برای چرت زدن یا خواندن کتاب در حین پارک خودرو ایدهآل است.
صندلیهای «راحت و راحت» را میتوان در هیوندای آیونیک ۵ و هیوندای سانتافه، کیا EV9 (که شامل زیرپایی برقی برای صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم نیز میشود) و جنسیس GV60 یافت.
استفاده از این ویژگی ساده است. کاربران کافیست کلید صندلی صحیح را به مدت یک ثانیه فشار داده و نگه دارند که باعث میشود یک اعلان روی صفحه نمایش داده شود. برای فعال شدن کامل قابلیت خم شدن، ظرف پنج ثانیه دوباره کلید را فشار دهید تا پشتی صندلی، زاویه بالشتک و محل استراحت پا به طور خودکار تنظیم شود. برای بازگشت به حالت عادی صندلی، سمت چپ کلید را فشار دهید.
جنرال موتورز در حال حاضر این قابلیت خاص را در هیچ یک از خودروهای برقی خود ارائه نمیدهد. در حالی که بسته صندلیهای ردیف دوم اجرایی کادیلاک برای اسکالید آیکیو، تجمل و انعطافپذیری را فراهم میکند، اما شامل زیرپاییهای برقی نمیشود. این نوع ویژگیها به ویژه برای خودروهای برقی لوکس کادیلاک و جیامسی ارزشمند خواهند بود و ضمن همگام بودن با هیوندای و کیا، تجربه کلی را ارتقا میدهند.
با ارائه حالت آرامش مشابه «Relaxation Comfort»، جنرال موتورز میتواند به خودروهای برقی لوکس خود کمک کند تا در بخشهای مربوطه متمایز شوند و به مسافران این امکان را بدهند که در نهایت راحتی منتظر شارژ خود باشند. از نظر ما، این کار بدیهی به نظر میرسد.